Moest maar weer iets van mij laten horen!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ymke Kootstra - WaarBenJij.nu Moest maar weer iets van mij laten horen!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ymke Kootstra - WaarBenJij.nu

Moest maar weer iets van mij laten horen!!

Blijf op de hoogte en volg Ymke

01 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

De Laatste keer dat ik iets op mijn blog schreef had ik mijn adres gegevens achter gelaten en jahoor! Voor mijn verjaardag toch leuke kaartjes gekregen! Thanks Mam&Pap, Nynke&Dennis en Manon&Sander! Erg leuk om jullie kaartjes te krijgen!

Wat ik de afgelopen tijd heb gedaan is aardig wat! Allereerst ben ik met studentrips gezellig een weekend weg geweest naar Coromandel (14-15 maart). We zijn naar Cathedral Cove beach geweest. Voordat we daar waren mochten we eerst nog ongeveer 40 minuten lopen (naar beneden en dus de terug weg naar boven, en geloof mij dit was aardig stijl, dus ik heb straks afgetrainde benen als ik terug ben, want het zal vast niet de laatste keer zijn dat ik dit mag doen!). Het was echt een prachtig strand. Als je de film, The Chronicles of Narnia: Prince Caspian, heb gezien weet je misschien al wat ik daar heb gezien. Want als ze, in die film, weer naar Narnia gaan komen ze op een strand terecht en ja dat is het strand waar ik dus nu ook ben geweest. Dacht is wel een leuk feitje! Vervolgens zijn we naar hot water beaches geweest. Hier had je de kans om in een kuil te zitten en dat is dan super warm water (vanwege de vulkaan ofzo). Helaas pindakaas voor ons want het water bleef te hoog waardoor je geen kuilen kon graven. Maar hier hebben we wel lekker genoten van een BBQ. Vervolgens zijn we naar ons hostel gegaan even snel opgefrist en door naar de locale kroeg (er was er maar 1). Daar nog even genoten van een biertje en toen me bedje in! De volgende dag was het de bedoeling om te gaan kajakken maar omdat de orkaan ‘Pam’ langs Nieuw-Zeeland ging was het weer niet goed en konden we dat helaas niet doen. We zijn toen naar Cook islands geweest en vervolgens naar een wijnproeverij (waar ik er achter ben gekomen dat wijn toch echt niks voor mij is, doe mij maar een bierproeverij!). Dat het kajakken niet door ging vond ik echt heel jammer maar dat gaat zeker nog wel een andere keer goed komen!

Op mijn stage gaat het super goed! Ik mag steeds meer onderdelen van de training les geven wat ik echt super tof vind! Ook ga ik de training op papier zetten zodat andere trainers in de toekomst goed weten wat ze moeten doen als ze de training geven.

Maandag 16 maart was ik natuurlijk jarig! (Jippie 24! AAAAAHH bijna 25 help!) ‘s ochtends had ik een super lief verjaardagsontbijtje gekregen van mijn huisgenoot Manon! Hierdoor voelde ik mij toch echt wel jarig! Op mijn stage hadden we lekker een chocolade taart gedeeld en hadden we het even leuk gevierd. ’s Avonds ben ik met mijn huisgenoot en andere stagiaires uit eten geweest wat ook super gezellig was en daarnaast heb ik een super lief eigengemaakt cadeau gekregen!

Vrijdag 20 maart ging ik met een aantal mensen gezellig naar het Silo park waar ze weer een film in de openlucht afspeelde. Deze keer was het Intouchables, blijft een goeie film! Vervolgens nog even gezellig met een paar een borreltje en dansje gedaan @Orleans, erg leuke bar! De volgende dag gingen Pilou, Marieke, Maud en ik gezellig op bezoek bij Bob die op Waiheke island woont! Het weer was ’s ochtends nog niet super dus hebben we eerst even een mooie wandeling gemaakt en vervolgens ergens heerlijk geluncht en daarna op het strand gelegen. Voor het avondeten gingen we lekker BBQ-en. Ze hebben op een aantal strandjes, op het eiland, BBQ’s staan die iedereen kan gebruiken echt super leuk! Na het eten zijn we weer op de ferry gezet terug naar het centrum van Auckland.

De volgende dag stond er een echt uitdaging te wachten. Wat het was de dag van de Great Auckland Bed Race! ‘The Peace Foundation’ had een team opgegeven om aan het evenement mee te doen. We waren een damesteam en we hadden zowaar gewonnen! 3KM rennen en tegelijkertijd met zijn 6en een bed vooruit duwen, en je moet met zijn alle met het bed tegelijkertijd over de finish komen! Het was echt een super mooie dag en het was echt geweldig en daarnaast hebben we dus gewoon 1.000 dollar gewonnen voor ‘The Peace Foundation’!

Afgelopen weekend was wat rustiger althans, de zaterdag was rustiger! Ik zal even beginnen met het feit dat ik afgelopen week een fiets heb gekocht! (voor 40 dollar dus 28 euro, echt super cheap!) Maar de helm die erbij zat paste ik natuurlijk niet dus heb ik eerst deze zaterdagochtend even een nieuwe helm gekocht. Vervolgens ben ik mooi op de fiets naar het Indonesië festival geweest, waar Derira (andere stagiaire van mijn werk) vandaan komt (zij komt uit Jakarta). Zij ging daar optreden, het was super leuk en het waren echt super gave dansen, daarnaast heb ik ook heerlijk mogen genieten van het eten wat ze daar verkochten. Voor de rest had ik een lekker rustig dagje. De volgende dag moest ik er rond 6 uur uit want we gingen met de Peace Foundation staan op het international cultural festival. Met het opzetten van de tent en van alles, stonden we in de stromende regen maar gelukkig kwam het zonnetje in de middag wel lekker door. Op dit festival heb ik Indisch (Somosa) eten gegeten Hongaars (goulash) en ik had zin in loempia’s (haha). Het was een geslaagd dagje maar ik was wel pas rond half 7 thuis, dus een lange dag. Maar ondanks het feit dat ik helemaal gesloopt was ging ik toch even met een paar mensen naar een studentenkantine (bij de universiteit) de finale van de Cricket World cup kijken (niet alles heel even), want ja Nieuw-Zeeland stond in de finale tegen Australië. Helaas hebben ze niet gewonnen. Cricket is hier net als voetbal bij ons is.

Gister heb ik samen met Marieke onze tickets geboekt naar Fiji! Super veel zin in, daar gaan we zeker van genieten en een leuke tijd hebben! En dit aankomend weekend ga ik gezellig met Maud, Rixt en Laura naar de Bay of Islands. Daar gaan we hopelijk prachtige dingen zien (maar dat zal ongetwijfeld).


Heel veel Liefs, Ymke!!

  • 02 April 2015 - 22:48

    Saskia:

    Echt super om te lezen ym, jij vermaak je daar wel! Mooie foto's ook! Nog paar dagen en dan naar Anastasia! Fijn weekend! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 3894

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Auckland, Nieuw-Zeeland (Aotearoa)

Landen bezocht: