Vier weken verstreken! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ymke Kootstra - WaarBenJij.nu Vier weken verstreken! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ymke Kootstra - WaarBenJij.nu

Vier weken verstreken!

Blijf op de hoogte en volg Ymke

08 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Er zijn alweer vier weken verstreken! Time flies when you are having fun! Because that is what I do! Ik voel me helemaal op mijn plek op mijn stage en ik doe leuke dingen in de weekenden!Maar ik zal eerst even iets vertellen over het weekend van 28 februari!

In het weekend van 28 februari gingen we naar Rotorua! Daar zijn we zaterdag gaan Raften, althans dat was de bedoeling! Er waren teveel mensen mee waardoor ze 7 mensen wilden hebben die gingen sledgingen en ik dacht. ‘What the hell, who cares let's do that! (als je wilt weten wat dat is hier een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=eWt29xxGExY) Ik ben erg blij dat ik dat had gedaan vond het erg gaaf (had het eerlijk gezegd wel iets spannender verwacht, maar toch was het super gaaf!) Na dit avontuur werden we naar ons hostel gebracht. Daar was een zwembad! Dus natuurlijk spullen in kamer gedropt en hop het zwembad in! Al gauw kamen er wat biertjes bij en was het een top afsluiter van de middag en begin van de avond. Om half zeven kwamen er pizza’s. Ook was er een groep mannen die een vrijgezellen feest hadden (meeste waren Engelse had ik begrepen). Dit was super grappig! Vervolgens even opgefrist en ready gemaakt om nog even in de bar tegen over het hostel verder te feesten. De volgende dag gingen we naar Whakarewarewa (Mãori village, http://www.whakarewarewa.com/). Er leuk om te zien. Ze hebben daar van die baden waar super heet water in zit! Hierin koken ze van alles! Ook hebben ze van hout boxen staan op plaatsen waar ze hun vlees en allerlei andere dingen laten garen! Echt te gek, in het cafeetje wat ze daar hebben werd ook geadviseerd om hun ‘Pie’ te proberen. Ik vond het erg lekker het was een soort van filodeeg met verschillende soorten vlees erin. Daarna zijn we naar de skyline van Rotorua gegaan. Daar zijn we gaan lugen (om een impressie te krijgen wat dat is: http://www.skyline.co.nz/rotorua/ssr_luge/). Het leek net Mario Kart haha! Daarnaast zijn Maud en ik zelf extra gaan ziplinen! Er gaaf en vooral na de zipline moesten we nog naar beneden vallen en dat was eng, maar heel erg gaaf (http://www.skyline.co.nz/rotorua/Zoom-Ziplines/ ook voor een impressie). Daarna zijn we nog gaan van een berg af in een bal (http://www.ogo.co.nz/)! Het was echt een top weekend!

De week die volgde was ook top! Lekker uit eten geweest met een groep mensen. Donderdag avond gezellig met andere interns een borreltje gedronken en whoop alweer in het volgende weekend! Dit weekend ging ik gezellig op visite bij de zus van mijn oma en haar man. Zij wonen ook in Auckland op Harold Island. Ik bleef gezellig een nachtje slapen dus ik was er van vrijdag (eind van de middag) tot zaterdag en ik ging zaterdag na de lunch ongeveer weg. Vrijdag avond heerlijk een oer Hollandse maaltijd gehad en gezellig gekletst. Zaterdag was Tante Nel jarig dus had ik even een kleinigheidje gehaald lekkere chocolaatjes! Omdat ze jarig was nam ze mij en een vriendin van hun die er ook voor dat weekend was mee uit lunchen. Daarvoor heb ik even een rondje gelopen over het eiland. Ze hebben jawel een strand dat ‘Christmas beach’ heet, haha. Erg leuk en klein eilandje waar je echt het gevoel hebt continu op vakantie te zijn (tenminste dat lijkt mij). Zaterdag avond even een filmpje gekeken bij iemand op de kamer en toen was het alweer zondag! Deze dag heb ik samen met een groep via de organisatie Auckland mogen verkennen. We zijn naar Maungauika, North Head geweest. Hier hebben ze een enorm fort gebouwd met bunkers om zich in het verleden te beschermen. Daarvoor waren nog even in het Domain (park) geweest en hebben we een leuke wandeling gemaakt. De gids vertelde over de planten en bomen en wat voor betekenis er soms achter een plant of boom zit is erg leuk om te horen. Als laatst zijn we naar Mount Eden geweest (dode vulkaan). Er zit een enorme krater op deze berg. En je hebt een fantastisch uitzicht. Daarna weer lekker naar huis. Nog even lekker gechillt en me bedje weer in want het weekend was alweer voorbij!

Volgend weekend ga ik weer een weekendje weg met de organisatie! En dan ga ik ook kajakken, super veel zin in!

Ohja voordat ik het vergeet! Als je een kaartje of iets zou willen sturen moet je het volgende op je envelop zetten:

Ymke Kootstra
1710B
Empire Apartments
21 Whitaker Place
Auckland 1010
New Zealand
0224513048

Cheers, Ymke!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 3895

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Auckland, Nieuw-Zeeland (Aotearoa)

Landen bezocht: