Wiki e rua - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ymke Kootstra - WaarBenJij.nu Wiki e rua - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ymke Kootstra - WaarBenJij.nu

Wiki e rua

Blijf op de hoogte en volg Ymke

24 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Week twee zit er allang alweer op. Ik heb vorige week een leuke week gehad! Allereerst hebben Manon en ik een nieuwe huisgenoot gekregen. Zij heet Maud en ja hoor zij komt ook uit het oh zo gezellige Nederland! Drie NL’ers op een kamertje dat komt helemaal goed!

Vorige week heb ik ook even gezellig contact opgenomen met me ouders en zusje over de skype/facetime, even elkaar gezicht weer even gezien! Dat was toch wel apart, want bij mij was het dat ochtend en bij hun avond en ook nog de dag ervoor dus bij mij was het bv. woensdag ochtend en bij hun dinsdag avond. En toch als je elkaar dan zo ziet ook over de skype, heb ik het gevoel alsof het helemaal niet zo ver weg is, terwijl je toch echt wel weet dat het heeel ver weg is! Zaterdag avond heb ik nog even gezellig met Christhy geklets en zondag avond met Anneliesje! (ik had nog MB over en ik dacht: ‘Ha! Dan ga ik gezellig even kletsen met mensen back home!’).

Tevens heb ik vorige week een kaartje gekocht voor het concert van Anastacia, ik wil heel graag een concert hier in Auckland bij wonen en toen had ik al gezien dat Ed Sheeran zou komen en Anastacia. Ed Sheeran was helaas al uitverkocht dus werd het Anastacia, ik hoop stiekem dat ze ook wel veel oude nummers gaat zingen wat dat lijkt me echt te gek! Ik heb er zin in duurt alleen nog wel even. Moet wachten tot zondag 26 april! Daarnaast kwam ik langs een toffe winkel! Vol met cd’s en platen! En andere spullen die je kon kopen gerelateerd aan muziek en film! (check foto’s!)

Woensdagavond gingen we met vijf meiden naar de film die je natuurlijk moet hebben gezien! Fifty shades of Grey. Ik vond het een goede film en eerlijk gezegd vond ik de hoeveelheid seks etc. wel mee vallen. Het einde van de film was trouwens wel erg vervelend, want het was een openeinde! I hate film met openeinde! Dus dat wordt afwachten tot deel 2 uitkomt.

Donderdag avond even gezellig met Derira, Andries en Lynn (drie andere stagiaires van ‘The Peace Foundation’) en de vriend van Lynn, een borreltje gedaan. Erg gezellig en zo leer je elkaar toch even anders kennen. Erg leuk dus dat gaan we zeker vaker doen! Was trouwens ook een leuk tentje. Er was ook voor als achtergrond muziek in het café een jongen die op gitaar live muziek aan het maken was en dat was erg goed!

Vrijdag avond ben ik even gezellig met een aantal mensen (allemaal NL’ers trouwens) wezen stappen! En een mooi gratis T-shirt gescoord (het is toch GRATIS haha). Leuke tent waar goede muziek werd gedraaid. Alleen doordat ik al om 5 uur wakker was en de tent erg warm werd (echt heeel erg warm) gingen we rond half 2 weg (we waren dan ook wel al vanaf 8 uur bezig, we hadden voor deze club nog ergens anders gezeten).

Stage:
Deze week was stage top! Ik heb weer lekker kunnen werken aan school dingen die afgemaakt moeten worden en daarnaast mocht ik weer mee naar een training. Vrijdag was deze training. De training werd gegeven aan leerkrachten van verschillende primary schools. Het was een heel ander soort training als vorige week omdat het peer-mediation aan docenten werd verteld wat het precies is en wat er bij komt kijken. Erg leuk om te zien daarnaast zag ik veel dingen die gelijk waren in NL. De manier van trainen dat er veel interactie is en dat er veel gebruik wordt gemaakt van verschillende werkmethodes is leuk om te zien. Daarnaast vroeg ze op de terug weg aan Nadeem en mij dat als we een onderdeel zouden willend doen van de training wat deze dan zou zijn. Dat zij dit vroeg vond ik echt te gek. Ik heb gezegd dat ik daar nog even over wil nadenken omdat ik daar nog even goed naar wil kijken. Me stage begint al lekker op gang te komen. De ene dag heb ik alleen wel meer te doen als de andere.

Het afgelopen weekend:
Dit weekend ging ik samen met mijn huisgenootje en andere mensen die net aan waren gekomen deze week gezellig naar het strand (helaas pindakaas weer voor mij want het weer sloeg na ongeveer een uur/andere half uur enorm om). Dus toen zijn we ergens even wat nacho’s gaan eten en daarna toch maar weer terug naar Empire, gedoucht en ’s avonds nog ergens wat gegeten. Het was de bedoeling nog even te gaan stappen maar dat hebben we uiteindelijk toch maar niet gedaan. Zondags heb ik lekker uitgeslapen en ben ik na ontbijt even naar wat theaters gegaan om te kijken of ik nog wat posters kon scoren om onze woonkamer wat op te leuken. Nou had ik er 5 gescoord waarvan 1 een van een kindervoorstelling is en twee over kerst gaan hahaha! Maarja, maakt niet uit als het de boel maar een beetje op leukt! ’s Middags naar Auckland Museum geweest met Maud, Robbert, Liesette en een jongen waarvan ik zo 1,2,3 de naam niet meer van weet (oeps). Was een mooi museum. Locatie en het gebouw zelf was ook prachtig! Ik heb leuke interessante dingen gezien (zie foto’s).

Deze maandag was ik op stage en hebben we een nieuw stagiaire verwelkomd met (net als ik toen had) een Maori welkom. Super leuk, ze komt uit Frankrijk en ik zal denk veel met haar samenwerken. Na mijn werk even bankpas aangevraagd en dat is ook done, nu hoeven we niet super veel cash meer op zak te hebben, zeer prettig! Vervolgens nog even voor het eten wezen hardlopen het gaat de goede kant op!! #feelingsportyandfit

De volgende dag ging ik weer op pad met Christina naar St. Dominics College (girls school). Hier heeft Christina aan 9 leerlingen de training leadership trough Peer-Mediation gegeven. Het was weer super leuk! En heb weer veel geleerd. Tevens kreeg ik het compliment dat ik goede feedback gaf aan de leerlingen tijdens de rollenspellen.

Vandaag is het alweer woensdag en ik ga straks naar een revisit met Christina. Ben erg benieuwd hoe dat er dan uitziet! Iets minder als de vorige keer, haha! Maar was een leuke week! En ik heb enorm veel zin in dit weekend want dat ga ik RAFTEN! (H).

Bye bye! Liefs, Ymke

  • 24 Februari 2015 - 22:13

    Lindsay:

    Het klinkt alsof je het super naar je zin heb. Gelukkig maar xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 3898

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Auckland, Nieuw-Zeeland (Aotearoa)

Landen bezocht: